چند بازیکن مشترک در لیست خرید پرسپولیس و استقلال دغدغه شیرین پرسپولیس| علیپور یا مهاجم خارجی؟ ردپای یک بازیکن در کنار گذاشتن امیری از پرسپولیس درویش خواهان ماندن عبدی استارت تیم فوتسال فرش آرا با تغییر کادرفنی + ویدیو اوسمار: تا ۴ روز تا دیگر تکلیفم را مشخص می‌کنم صادقی: مشهد می‌تواند یک پای فینال لیگ برتر بسکتبال باشد نکونام لیست خرید داد یا مالکان باشگاه استقلال؟ بازگشت علیپور به پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام پخش زنده بازی دوستانه پرتغال و کرواسی (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تارتار در نزدیکی فولاد آره‌نا درخشش پیشکسوتان کاراته خراسان‌رضوی در مسابقات آسیایی استقلالی‌ها در انتظار پیامک واریز پول نامه سرگشاده پیشکسوتان استقلال به وزیر ورزش| VAR هرچه زودتر وارد فوتبال ایران شود پایان کار اوسمار و پرسپولیس! اکبر میثاقیان: امیدوارم خیلی زود یک نفر فوتبال مشهد را سامان دهد برنامه کامل بازی‌های یورو ۲۰۲۴ آلمان + جدول بازی‌ها موسوی در کویر ماندنی شد فریبرز محمودزاده بازداشت شد داستان ادامه‌دار قایدی و همسرش
سرخط خبرها

نوستالژی| پایان شیرین، ولی جنجالی خراسان در لیگ قدس ۶۵

  • کد خبر: ۱۰۱۷۷۴
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
نوستالژی| پایان شیرین، ولی جنجالی خراسان در لیگ قدس ۶۵
سرانجام آخرین گام دومین دوره لیگ قدس برای خراسان و دیدار حساس و حیثیتی با مازندران برداشته شد.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ سرانجام آخرین گام دومین دوره لیگ قدس برای خراسان و دیدار حساس و حیثیتی با مازندران برداشته شد. همان‌گونه که در شرح دیدار رفت این دو تیم گفته شد، آن مسابقه حواشی و اتفاق‌های زشتی به‌همراه داشت که شکست تیم‌ملی در مسابقات آسیایی و استعفای چهارده بازیکن تیم‌ملی و البته بی‌قدرت‌بودن مشهدی‌ها در فدراسیون، باعث شد نتیجه آن دیدار تغییر نکند و حالا نوبت بازی مشهدی‌ها بود.

روز شلوغ ورزشگاه کوچک

در مشهد، اما از شروع هفته همه‌جا صحبت از این بازی بود. تماشاگران کتک‌خورده با حضور در تمرین خراسان خواستار یک بازی غیرتمندانه از بازیکنان شدند و از دیگر سو، باهم قرار گذاشته بودند که تلافی کنند. از ساعت ۱۰ صبح اطراف میدان تختی از جمعیت لبریز بود و ساعت ۱۴:۳۰ جمعه ۷ آذر که بهمن بهلولی سوت آغاز مسابقه را به‌صدا درآورد، ۱۵ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه بی‌رحمانه علیه تیم مازندران و بازیکنانش شعار دادند. حدود پانصد تماشاگر مازندرانی هم در کنار جایگاه مستقر شده بودند و ورزشگاه پر از نیرو‌های شهربانی بود. هیجان، استرس، خشونت، اکشن و هر صفت دیگری برای این بازی بگذاریم، گزاف نگفته‌ایم.

محمد اعظم، اصغر جانداری، علی شریعتی و کاظم غیاثیان کمربند میانی خراسان در این بازی، مردانه جنگیدند و اجازه هیچ‌کاری به مازندران ندادند و همه نبرد‌های میانه میدان را به‌سود خراسان نوشتند. حساسیت بازی چنان بود که بهمن بهلولی، داور مسابقه، که در سال‌های آخر داوری‌اش بود، مجبور شد بیش از حد توانش بدود. دقیقه ۲۵ داور هم به‌شدت مورد لطف تماشاگران قرار گرفت و نقل و نباتی بود که از دهن تماشاگران تراوش می‌کرد، آن‌هم چه تراوش‌کردنی؛ زیرا آن‌ها معتقد بودند داور یک پنالتی برایشان نگرفته است.

آرام‌بخشی به‌نام پنالتی!

درحالی‌که بازی کاملا در زمین مازندران دنبال می‌شد، نتیجه همکاری غیاثیان و شهریار رضایی دقیقه ۳۵ پس از اصابت به تیر دروازه راهی اوت شد. خراسان از چپ و راست روی دروازه مازندران توپ می‌ریخت و در غیاب میثاقیان مصدوم، این فریدون مهریار بود که با اوت‌های بلندش هیجان تماشاگران را دوچندان می‌کرد و سرانجام دقیقه ۴۳ نوبت هنرنمایی شاه‌ماهی خراسانی‌ها، یعنی محمد اعظم، رسید که با تکنیک نابش و البته کمی هم زرنگی از حسین مسگرساروی، مدافع ملی‌پوش مازندران، ضربه پنالتی بگیرد.

البته هنوز هم پس از گذشت سال‌ها معتقدم داور با این پنالتی که خیلی هم پنالتی نبود، جو ملتهب ورزشگاه را آرام کرد.
محمد اعظم با زیبایی تمام برخلاف جهت پیروز جغتاپور توپ را به تور چسباند تا ورزشگاه منفجر شود و جالب بود که تماشاگران خوش‌ذوق مشهدی همان‌جا فی‌البداهه برای مسگرساروی و اعظم و جغتاپور شعر ساختند.

حمله بهترین دفاع

خراسان نیمه دوم را با تغییر شروع کرد و سعید صیامی را به‌جای فریدون مهریار به میدان فرستاد تا شهریار رضایی به دفاع چپ برود و صیامی در خط آتش که نشان از اشتهای قاسم زردکانلو، مربی خراسان، برای گل‌زنی بود. نتیجه آن هم اصابت دو توپ به تیر دروازه مازندران بود و البته یک جغتاپور آماده که مانع گل‌زنی می‌شد، ولی حیف که او دقایق آخر با کشاندن بازی به حاشیه، باعث تحریک تماشاگران و اتفاق‌های بعد بازی شد. جالب آنکه او صبح مسابقه را با سعید صیامی و اکبر میثاقیان سپری کرده بود تا برای فروشگاهش در قائم‌شهر از مشهد خرید کند و اتفاق‌های جذابی هم در این راه افتاده بود.

نبود فرهنگ ورزشی

با پایان مسابقه با همان تک‌گل محمد اعظم، پلیس حاضر در ورزشگاه ابتدا تماشاگران مازندرانی را از خروجی سمت استخر انتقال داد و مانع خروج سایر تماشاگران شد؛ اما تماشاگران مشهدی از سمت سکو‌های پشت دروازه (سمت ساعت) که ارتفاع کمی هم داشت و با استفاده از درختان کنار آن از ورزشگاه خارج شدند و به‌سمت خودرو‌های تیم میهمان حمله کردند تا نشان دهند آن‌ها هم از فرهنگ ورزشی نشانی ندارند. بعد از خروج همه تماشاگران از ورزشگاه، هواداران همچنان خشمگینانه به شعاردادن ادامه دادند که با گاز اشک‌آور و برخورد قهرآمیز پلیس موضوع دوسه ساعت بعد از پایان بازی خاتمه یافت.

۱۲ امتیاز و کسب رتبه پنجم

با این پیروزی خراسان با دوازده امتیاز و کسب جایگاه پنجم گروه ب به کارش پایان داد تا از نظر امتیاز شش و از نظر رتبه یک پله نسبت به فصل قبل رشد کند. در این گروه، اصفهان و آذربایجان‌شرقی هردو با شانزده امتیاز اول و دوم شدند تا همراه با تهران الف و خوزستان از گروه الف به‌صورت ضربدری برای تعیین فینالیست رقابت کنند. مازندران نیز پس از شکست مقابل خراسان در دیدار معوقه، مغلوب آذربایجان شد تا با کسب چهارده امتیاز به کارش پایان دهد. تهران ب نیز با سیزده امتیاز چهارم شد.
مرکزی با هشت و باختران با پنج امتیاز با کسب رتبه‌های ششم و هفتم، پایین‌تر از خراسان ایستادند که باختران همراه بوشهر از گروه الف به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

جشن قهرمانی در نصف‌جهان

سرانجام با مشخص‌شدن تیم‌های برتر دو گروه، چهار تیم صعودکرده به‌صورت ضربدری و رفت و برگشت باهم رودررو شدند که آذربایجان‌شرقی و اصفهان با عبور از تهران الف و خوزستان به فینال رسیدند. جدال دو تیم در تبریز با تساوی یک‌یک پایان یافت تا اصفهانی‌ها با پیروزی ۲ بر ۱ در خانه، جمعه ۱۹ دی قهرمانی دومین دوره لیگ قدس را جشن بگیرند. خوزستان نیز در دیدار رده‌بندی از سد تهران الف بی‌انگیزه گذشت تا قهرمان اولین دوره، نتیجه‌ای بهتر از چهارمی نصیبش نشود.

همه یاران خراسان: سعید جوشش، فرهاد عرب، عباس صالح‌آبادی، اکبر میثاقیان، حسین رضایی، فریدون مهریار، شهریار رضایی، کاظم غیاثیان، اصغر جانداری، محمد اعظم، بهزاد ثابتی، محسن قریشی، حمید قاسم‌زاده، منصور شفیعی، محمود محمدنژاد، حسین شاملو، جعفر رئوف، منصور شفیعی، حسین لعل‌یوسفی، قدیر طهماسبی، باقر کبیری، محمد تشکری، علی شریعتی، سیدحسین سیدحسینی. مربی: قاسم زردکانلو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->